“Unda verde” iese din oras
Publicat in data: 21-07-2010
Primăria a cheltuit cu două milioane de lei mai puţin decât prevedea acordul-cadru pentru implementarea semaforizării inteligente la Cluj-Napoca.
Municipalitatea clujeană analizează introducerea undei verzi de pe strada Moţilor până la Nodul N, la ieşirea din Cluj-Napoca spre Floreşti. Potrivit edilului Sorin Apostu, sistemul de management al traficului implementat începând cu 2008 este foarte eficient. în plus, a presupus costuri mult mai mici decât valoarea acordului-cadru încheiat iniţial.
în 2008, Primăria Cluj-Napoca a semnat un acord-cadru cu societatea Swarco-Sicor pentru implementarea unui sistem modern de management al traficului în oraş.
“Valoarea contractului a fost de peste 6,1 milioane de lei. S-au realizat până în acest moment toate lucrările prevăzute în contract, dar suma efectivă cheltuită a fost de peste 4,2 milioane de lei. Economia realizată a rezultat din faptul că în contractul iniţial erau prevăzute cantităţi estimate de materiale care în implementare s-au economisit, nefiind necesare. Din diferenţa de sume există posibilitatea de a se angaja lucrări suplimentare”, au precizat reprezentanţii Biroului mass-media al municipalităţii.
Conform contractului, lucrările realizate s-au referit la achiziţia şi montarea stâlpilor de semafoare, a corpurilor de semaforizare, a sistemului de alimentare, etanşamente electrice, canalizaţii subterane realizate prin subtravesare, detectori de trafic (aerieni şi subterani), instalare de sistem, punere în funcţiune, monitorizare, optimizare, avize şi documentaţii tehnice.
S-au realizat astfel modernizări pe axa est-vest 21 Decembrie - Petöfi Sandor, Piteşti, Constanţa (Regionala CFR), Cuza Vodă (zona prefecturii), Fr. J. Curie, zona complexului Sora, Regele Ferdinand (hotel Melody), Matei Corvin (zona Alpha Bank), Memorandumului - Gh. Şincai, Moţilor - Petru Maior, Moţilor – Eminescu, Moţilor - trecere pietoni din dreptul Spitalului de Copii, Moţilor – Coşbuc, dar şi Calea Floreşti – Taberei, semaforul din dreptul magazinului Billa şi intersecţia cu strada Ciobanului.
Pe axa vest-est s-au înlocuit echipamentele de semaforizare din Piaţa Lucian Blaga - V. Babeş, Republicii, Napoca – Universităţii, Piaţa Unirii (zona monumentului memorandiştilor), B-ul Eroilor - Herman Oberth, Piaţa Avram Iancu, Ştefan cel Mare – Dorobanţilor. Lucrări adiacente s-au efectuat şi în Piaţa Cipariu - Calea Turzii, Ştefan cel Mare - Posada – Dorobanţilor, Regionala CFR (pe ambele laturi ale Pieţei Ştefan cel Mare), Traian Vuia – Branului, Calea Turzii - Bună Ziua, C. Coposu - Atelierului (zona Şcolii de Poliţie), Pod Napoca - I. P. Voiteşti – Iaşilor, Traian - Decebal – Dacia, Horea – Dragalina, Crişan, Bariţiu - Regele Ferdinand.
“Sistemul de semaforizare inteligent implementat la Cluj-Napoca a fost una dintre măsurile care au dus la degrevarea traficului din oraş. în prezent se fac monitorizări ale intersecţiilor semaforizate de pe axa est-vest. Există o propunere de extindere a semaforizării inteligente până la Nodul N. Dorim să vedem dacă este oportun să dezvoltăm «unda verde» până la ieşirea din oraş”, a menţionat primarul Sorin Apostu.
Edilul a declarat pentru ZIUA de CLUJ că aceste modernizări ar putea începe anul acesta. “Se lucrează şi la studiul de fundamentare. Până la toamnă vom şti ce avem de făcut”, a menţionat Apostu.
“Unda verde” aşteaptă deschiderea centurii
“Nu se poate vorbi de undă verde decât ca şi concept. Acest concept este o treabă extraordinară, care s-a pus în funcţiune în alte părţi, nu s-a inventat în România. Faptul că s-au făcut parkinguri şi locuri de parcare, chiar dacă insuficiente, după cum se vede, toate acestea, coroborate cu sistemul de «undă verde», cu deschiderea segmentului de autostradă, dar şi cu centura Cluj Est vor duce, în timp, la o îmbunătăţire a circulaţiei”, a declarat pentru ZIUA de CLUJ comisarul-şef Florin Goia, din cadrul Poliţiei Rutiere Cluj.
Sursa: ziuadecj.ro