Val de magazine de bricolaj: vin OBI, Dedeman şi BauMax
Publicat in data: 12-10-2010
Dedeman a demarat construcţia, BauMax are alocată o suprafaţă în zona aeroportului şi proiectul în curs de avizare, iar OBI caută locaţia potrivită.
Retailul reprezintă unul dintre puţinele segmente unde investitorii anunţă proiecte şi unităţi noi, pe o piaţă a construcţiilor în cădere din 2008. Dacă primii veniţi din domeniul bricolaj s-au instalat în urmă cu câţiva ani la Cluj, a venit rândul unor unităţi ca Dedeman sau OBI să testeze piaţa locală.
Germanii de la OBI, care încă nu operează pe piaţa clujeană de bricolaj, au în plan extinderea în municipiu, confirmă oficialii grupului. Compania are unităţi în Bucureşti, Ploieşti, Piteşti, dar şi la Sibiu, Oradea sau Arad. “OBI doreşte să-şi continue planul de expansiune şi să deschidă magazine noi în cele mai importante oraşe din România. Având în vedere că şi Clujul este un oraş foarte important, deschiderea unui magazin acolo face parte din obiectivele noastre pentru viitor”, a declarat Romano Quinzi, managing director al OBI România. Reprezentanţii grupului nu au dat un termen privind prezenţa cu o unitate la Cluj, dar există analize în derulare pentru alegerea locaţiei. “Suntem în faza analizării ofertelor pentru Cluj, dar depindem şi de dezvoltatorii şi investitorii cu care ne executăm proiectele legate de construcţia noilor magazine”, a explicat Quinzi.
OBI caută pentru închiriere clădiri realizate după specificaţiile companiei, pe terenuri de 2,5-3,5 hectare, pentru magazine de 10.000 mp, cu 250-400 locuri de parcare, în oraşe, cartiere sau suburbii intens populate. În ceea ce priveşte concurenţa pe piaţa locală, unde s-au instalat deja lanţuri importante de retail de bricolaj (Praktiker, Ambient, BauMax), cei de la OBI consideră că forma de organizare a magazinelor, gama de produse şi oferta din segmentul grădinărit sunt principalele atuuri pe care le are compania. “Pentru noi Clujul reprezintă un oraş de o foarte mare importanţă şi tocmai de aceea este inclus în planurile noastre de expansiune. Faptul că în oraş există şi magazine concurente nu reprezintă o problemă. OBI este numărul 1 în Europa Centrală şi de Est pe piaţa de bricolaj şi dorim ca pe termen mediu să ajungem şi în România pe primul loc”, susţine Quinzi.
Retailerul băcăuan Dedeman a început construcţia magazinului de pe fosta platformă a Tehnofrig, din apropierea gării. Unitatea va deveni funcţională în februarie 2011 şi va avea 230 de angajaţi. Investiţia pentru noul magazin de pe strada Fabricii de Chibrituri a fost estimată la 12 milioane de euro, fără a se lua în calcul achiziţia terenului. Realizarea clădirii va costa 3 milioane de euro din estimările făcute de proiectanţi pentru obţinerea autorizaţiei de construire, la care se adaugă costuri pentru amenajarea parcărilor, acceselor, sumele destinate amenajărilor interioare şi investiţiilor în partea informatică, potrivit conducerii Dedeman.
BauMax (Austria) pregăteşte construcţia celui de-al doilea magazin din municipiul Cluj-Napoca, care va fi realizat în zona Someşeni. Suprafaţa pentru care se pregăteşte proiectul a aparţinut societăţilor Atlas, rezultate din divizarea fostei Întreprinderi de Reparaţii Auto. Proprietarii au vândut un teren de 4,8 hectare către Grup 4 Instalaţii, iar acesta este destinat realizării unei unităţi de bricolaj şi a unui hipermarket. Proiectul este încă pe traseul de avizare. “Magazinul va fi deschis în 2012, în partea de est a oraşului, în zona aeroportului”, a confirmat Ioana Nanu, specialist marketing la BauMax România.
Se pregătesc Lidl, Kaufland şi Carrefour
“Dacă în 2009 nu putem aminti nici un brand major care să-şi fi deschis măcar o unitate în Cluj-Napoca, în 2010 s-a deschis un Plus în cartierul Bună Ziua, iar Carrefour a inaugurat magazinul Express din cadrul Winmarkt. Pentru 2011, retaileri ca Lidl, Kaufland şi, din nou, Carrefour ar putea apărea cu noi unităţi în Cluj. Magazinele ce comercializează materiale de construcţii şi articole pentru casă şi grădină vor impulsiona şi mai mult acest domeniu. Dedeman va deschide prima sa unitate din Cluj şi BauMax un al doilea magazin al reţelei. În plus, pentru 2011 s-ar putea să avem surprize şi din partea altor magazine de profil”, a menţionat Victor Ignat, director de cercetare la compania de consultanţă IBC Focus.
Sursa: ziuadecj.ro