Strada Bună Ziua se modernizeaza!
Publicat in data: 16-02-2011
Primăria Cluj-Napoca intenţionează să modernizeze începînd din primăvară strada Bună Ziua prin lărgirea acesteia și amenajarea de trotuare şi alveole pentru staţionarea autobuzelor. Mai mult, din vară, edilul Sorin Apostu ar vrea să facă dispărut din zonă traficul greu şi să-l devieze pe centura Vâlcele-Apahida, cînd şi dacă aceasta va fi gata.
Pentru a afla poziţia clujenilor şi pentru a discuta detalii despre amenajarea străzii, primăria a organizat astăzi şi o dezbatere publică la care au fost invitaţi locuitorii din zonă.
Apostu nu mai vrea trafic greu în zonă
Dacă planul autorităţilor va avea succes, strada Bună Ziua ar putea avea, după modernizare, trei benzi, ieşiri și trotuare late de 2 metri, dar cu borduri înalte, care să împiedice proprietarii de automobile să parcheze în zonă. Pentru ca ideea să fie realizabilă, a precizat Apostu, este necesar un acord între proprietarii de terenuri din zonă şi primărie, care împreună să ajungă la un numitor comun. Dacă nu se va reuşi acest lucru, proiectul de amenajare a trotuarelor nu se va realiza.
“Această întrevedere a fost gîndită pentru a identifica proprietarii de terenuri din zonă şi pentru a-i anunţa şi colabora cu ei pentru modernizarea străzii Buna Ziua. Aceasta presupune o eventuală lărgire a străzii din anumite zone, crearea de trotuare şi acoperirea rigolelor, cele deschise fiind un pericol. Din primăvară am dori să începem lucrările, iar din vară, dacă totul merge bine, să deviem traficul greu şi strada să devină circulabilă pentru cartierul rezidenţial”, a declarat primarul Sorin Apostu.
Lucrările încep din primăvară
Potrivit edilului-şef al oraşului, lucrările de amenajare a trotuarelor nu vor implica închiderea străzii, ci vor fi realizate pe timpul nopţii. Lucrările vor începe cu execuţia trotuarului de pe partea dreaptă, unde este amplasat magazinul Plus. Reprezentanţii primăriei au anunţat că se doreşte şi suplimentarea mijloacelor de transport în comun, dat fiind că a crescut şi numărul celor care locuiesc în zonă. Primarul Sorin Apostu i-a avertizat cu această ocazie pe proprietarii de teren din zonă să respecte măsurătorile şi acolo unde este cazul să-şi retragă gardurile pentru a se putea pune în practică planurile de modernizare ale municipalităţii.
Pentru o astfel de stradă, a mai adăugat Apostu, ideal ar fi să se construiască un trotuar lat de circa doi metri. „Va fi în genul străzii Avram Iancu, cu ieşiri şi maxim trei benzi. Trebuie să fim realişti, nu putem scoate patru benzi”, a explicat primarul.
Vor centură şi bandă pentru biciclişti
Principalele nemulţumiri ale locuitorilor din zonă sînt legate de traficul greu din zonă, „care le-a distrus casele”, s-a plîns un clujean nemulţumit. Sceptici că vor scăpa prea curînd de maşinile de tonaj mare, locuitorii zonei au cerut răspunsuri. „Ni s-a spus că centura va fi gata în iulie, anul trecut. De atunci s-a tot amînat. Vrem să ştim cînd va fi dată în folosinţă. Din cauza maşinilor mari, toate gurile de canal sînt distruse. Este o limită de viteză de 30 de kilometri pe oră dar nimeni nu o respectă. Se circulă cu 80 km/h. Şoferii frînează brusc, de trepidează casele”, spune un locuitor prezent la întîlnirea de azi.
Primarul a precizat că se doreşte ca undeva, în vară, maşinile mari să fie deviate pe centură, dar că finalizarea acesteia nu depinde de primărie, ci de cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR).
Printre propunerile de modernizare ale clujenilor s-a numărat introducerea uneipiste pentru biciclişti, idee salutată de primarul Apostu. „ Cel puţin pe o parte vom amplasa o bandă pentru biciclete, în funcţie de cum va permite terenul”, a explicat primarul.
Sursa: ftr.ro