Lucrarile la arterele Borhanci, Faget, Sf. Ion si Oasului incep din toamna
Publicat in data: 23-05-2011
Primarul Sorin Apostu a anunţat că procedura de licitaţie privind modernizarea străzilor Făgetului, Borhanciului, Sf. Ioan şi Oaşului va demara în 1 august. Cele patru străzi au fost incluse în programul de reabilitare angajat la nivel naţional de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, urmând ca lucrările să fie susţinute prin credit furnizor.
Lucrările de reabilitare a celor patru artere importante din municipiul Cluj-Napoca - Făgetului, Borhanci, Sf. Ion şi Oaşului - ar putea demara chiar din septembrie, a anunţat primarul Sorin Apostu. "Licitaţia organizată de minister se va deschide în 1 august. Având în vedere că vorbim de un credit furnizor, la această licitaţie se vor putea prezenta acele firme care vor dispune de finanţare. În aceste condiţii este foarte puţin probabil să apară contestaţii sau alte blocaje, motiv pentru care avem speranţa că lucrările de reabilitare vor putea începe din toamnă, poate chiar din septembrie", a comentat Apostu. Acesta a precizat că lucrările suportate din credit furnizor de către minister vor acoperi doar partea de asfaltare, iar trotuarele vor fi finanţate din bugetul administraţiei locale. "Vom începe lucrările concomitent. În momentul în care se va lucra la drumuri, noi ne vom ocupa de trotuare", a spus Apostu. Lucrările la strada Borhanciului au fost estimate la 12.577.359 lei. Lungimea traseului este de 3 km, iar termenul de execuţie, de 24 de luni.
Pentru strada Făgetului, cu o lungime totală de 3,3 km, lucrările au fost estimate la 11.333.985 lei. În proiectul de amenajare se precizează un termen de execuţie de opt luni. Investiţia pentru strada Sf. Ion, în lungime de 6,6 km, a fost estimată la 16.397.626 lei şi ar urma să se finalizeze în maximum 12 luni. Pentru strada Oaşului s-a estimat o investiţie de 12.837.373 lei. În lungime totală de 3,1 km, proiectul de reabilitare vizează următoarele categorii de lucrări: sistem rutier carosabil pe strada Oaşului şi pe drumurile laterale, dispozitive de colectare şi dirijare a apelor pluviale, marcaje şi indicatoare rutiere.
Lăţimea proiectată a părţii carosabile este egală cu nouă metri, urmărindu-se extinderea carosabilului acolo unde amplasamentul permite. Se vor amenaja, în funcţie de terenul disponibil, alveole pentru mijloacele de transport în comun, locuri de parcare şi de staţionare necesare în dreptul instituţiilor publice, social-culturale, după cum permite terenul. Profilul transversal al părţii carosabile are o pantă unică pentru a facilita accesul la proprietăţi, atât pe partea stângă, cât şi pe partea dreaptă. Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de 20 de m, cu acelaşi sistem rutier precum cel proiectat pe strada Oaşului.
Sursa: ziuadecj.ro