Germanii de la Lidl isi deschid primul magazin la Cluj
Publicat in data: 06-09-2010
Următoarea unitate a operatorilor reţelei Plus este programată pentru primăvară. Ea va fi prima deschisă în municipiu sub acest brand, după tranzacţia dintre cele două companii.
Platformele industriale ale Ruttrans, Tehnofrig şi Napolact se află în vizorul lanţurilor de retail. Pentru noi unităţi la ClujNapoca se pregătesc reţele precum Lidl, Dedeman şi chiar Kaufland.
Plus a anunţat planuri pentru două magazine în acest an: unul în cartierul Bună Ziua, realizat de Gad Real Estate, societate administrată de Adama Management, şi un altul pe Calea Baciului, unde s-a negociat achiziţia unui teren pe platforma societăţii Ruttrans. Reţeaua germană Lidl a semnat ulterior tranzacţia de achiziţie a magazinelor cu discount Plus, deţinute de grupul Tengelmann. Planurile pentru Cluj rămân valabile, au declarat atunci reprezentanţii retailerilor, însă lucrările planificate pentru magazinul de pe Calea Baciului au fost amânate.
“Discuţiile pentru noul magazin nu sunt încă încheiate, dar suntem pe drumul cel bun. Mă aştept ca negocierile să mai dureze în jur de o lună. Acesta ar putea fi dat în folosinţă doar în primăvară, fiindcă, realist vorbind, nu se prea poate mai devreme, luând în calcul etapele pe care le avem de parcurs şi pentru obţinerea avizelor necesare. Această nouă unitate ar trebui să se deschidă ca Lidl. De fapt, toate magazinele vor trece prin procesul de rebranding, dar deocamdată se aşteaptă aprobarea privind tranzacţia din partea Consiliului Concurenţei”, a explicat Vincent Martin, director de expansiune pentru Plus.
Reţeaua germană de tip discount a inaugurat în iulie magazinul din Bună Ziua, a doua unitate Plus din Cluj-Napoca şi cea cu numărul 103 din reţeaua sa. Noul magazin de proximitate are o suprafaţă de 1.400 mp, dintre care 1.100 mp suprafaţă de vânzare şi 300 mp spaţii aferente. Magazinul dispune de 55 de locuri de parcare şi a costat 1,5 milioane de euro. “Ne bucurăm că am deschis şi cel de-al doilea magazin în municipiul Cluj-Napoca, iar planurile noastre pentru acest oraş nu se vor opri nicidecum aici”, declara Norbert Missbrandt, director general al Pludi Market, societate care operează magazinul Plus.
De asemenea, Kaufland pregăteşte realizarea unui al treilea hipermarket la Cluj, după cele din cartierele Mărăşti şi Mănăştur. Potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ, operatorii reţelei ar fi interesaţi de o suprafaţă pe fosta platformă industrială a Tehnofrig, unde planurile proprietarilor prevăd un parc de retail. De altfel, compania de bricolaj Dedeman şi-a “rezervat” deja un teren în fosta zonă de producţie din apropierea gării. “Informaţiile solicitate de dv. cu privire la continuarea expansiunii Kaufland în oraşul Cluj-Napoca vizează strategia de dezvoltare a companiei noastre. Din acest considerent şi conform politicii noastre, ne rezervăm dreptul de a nu face publice aceste informaţii”, a transmis Alice Manu, specialist PR.
În schimb, autorizaţia de construire pentru realizarea magazinului de bricolaj şi organizarea de şantier a fost eliberată către proprietarul Tehnofrig Imobiliare şi investitorul Dedeman în 26 iulie. Tehnofrig deţinea în zona Fabricii de Chibrituri nr. 5-11 un teren de 11,2 ha, iar suprafaţa alocată complexului Dedeman, de 37.377 mp, este amplasată între str. Fabricii de Chibrituri şi pârâul Nadăş. Unitatea va fi edificată pe structura parter şi etaj, va avea o arie construită de 17.340 mp şi o parcare de 370 de locuri. Valoarea lucrărilor a fost estimată de beneficiari la 13,5 milioane de lei, iar perioada de execuţie propusă este 2010-2011.
Fondul de investiţii Morava a anunţat intenţia de a demara lucrările la complexul de pe fosta platformă Napolact de pe Bd. 21 Decembrie, iar finalizarea segmentului de retail era planificată pentru acest an. Volumul care va adăposti spaţiile comerciale (3.500 mp) va fi alocat pentru un magazin alimentar pe 1.400 mp (supermarket sau discount), dar proprietarii nu au mai anunţat un nume de reţea care să ocupe suprafaţa.
Sursa: ziuadecj.ro