Meniu Meniu Categorii proprietati Proprietati Cautare Rapida Cautare
Cautare simpla
Categorie:
Pret de la: la
Localitate: Cartier:
   
Cautati dupa mai multe criterii pentru a gasi exact proprietatea pe care o doriti.
Cautare dupa ID
  

E oficial: Napoca Constructii construieste noua pista a aeroportului din Cluj

Publicat in data: 01-08-2011

 

Lucrările pentru noua pistă a aeroportului, care costă peste 40 milioane euro, încep în august.

 

 

Prima parte a noii piste de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca (AICN), în lungime de 2.100 de metri şi în valoare de peste 40 milioane de euro, va fi construită de un consorţiu condus de Napoca Construcţii SA. Decizia a fost luată vineri după-amiază, după ce participanţii respinşi la licitaţie au cerut reevaluarea ofertei câştigătoare.

Un document remis vineri de către AICN spre asocierea câştigătoare arată că oferta celor trei companii a fost reevaluată, ca urmare a solicitării Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) din 21 iulie, şi că oferta "a îndeplinit criteriile de calificare şi a fost declarată admisibilă şi câştigătoare". Oferta are un preţ de 137.808.522 lei fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), echivalentul a 32.436.982 de euro, sumă la care se adaugă TVA. Contractul între aeroport şi consorţiul câştigător al lucrărilor urmează să fie semnat în 11 august, la ora 14:00, la sediul aeroportului, iar lucrările sunt estimate să dureze 180 de zile de la data semnării contractului.

La sfârşitul lunii trecute, după organizarea licitaţiei pentru stabilirea constructorului pistei, nu mai puţin de trei contestaţii au fost înregistrate la Consiliul Judeţean (CJ) Cluj, organizatorul concursului şi instituţia în subordinea căreia se află aeroportul. În momentul deschiderii documentaţiilor de licitaţie, cea mai avantajoasă ofertă financiară aparţinea consorţiului Cooperativa Edille Appennino - Airport Management Consultancies, care a avansat un cost de 127.410.080 de lei. Consorţiul Construcciones Sanchez - Dominguez Sando SA - S.C. Delta A.C.M. 93 SRL - Drum Concept SRL a propus ca lucrările să fie efectuate pentru 131.655.566 de lei. Oferta câştigătorului declarat, consorţiul Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc SRL Otopeni, se clasa doar pe locul 3 în această listă. Grup 4 Instalaţii - Sc Sylc Con Trans SRL a avansat o cifră de 152.449.061 de lei, în vreme ce Romstrade şi subcontractorii Irimat Com SRL şi Uti Instal SRL au propus suma de 155.362.652 de lei, iar Impresa Pizzarotti & C.SpA - Impresa Cavalleri Ottavio SpA au propus o sumă de 162.129.066 de lei.

La finalul licitaţiei au rămas valabile însă doar două oferte. Este vorba de cele înaintate de consorţiul condus de Napoca SA şi de cel al Romstrade, ceilalţi patru ofertanţi fiind descalificaţi din diverse motive. Romstrade, asocierea Cooperativa Edile Appenino - Airport Management Consultancies, respectiv asocierea Construciones Sanchez-Dominguez Sando - Delta Antrepriză de Construcţii Montaj - Drum Concept SRL au contestat decizia comisiei de licitaţie de a atribui contractul asocierii conduse de Napoca Construcţii. Conform CNSC, asocierea condusă de Construcciones Sanchez şi-a retras contestaţia, iar reclamaţia Romstrade a fost acceptată. În consecinţă, aeroportul a fost nevoit să reevalueze oferta asocierii conduse de Napoca Construcţii.

"Decizia CNSC, în sine, nu stabileşte că am fi greşit noi sau consorţiul care a câştigat, ci că trebuie să solicităm asocierii câştigătoare să justifice preţul. În opinia mea, acest lucru putea fi verificat de CNSC pentru că noi am trimis toate documentele la ei. Noi am cerut justificarea preţului, pe care o aveam deja, iar dânşii (Napoca Construcţii - n. red.) au făcut această justificare", spune preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe. Banii pentru construcţia viitoarei piste sunt deja asiguraţi în bugetul multianual al instituţiei, iar plata se va efectua în tranşe de câte 12 milioane de euro anual. "Avem banii asiguraţi pentru acest an, numai să înceapă lucrările. În prima jumătate a lunii august sper să începem lucrările, dacă nu există contestaţii. Dacă vor fi depuse din nou, sper ca măcar până în septembrie să începem lucrările", a precizat Tişe. Întrebat dacă termenul de execuţie, de 180 de zile, este unul realist, directorul Napoca Construcţii, Ştefan Dimitriu, spune că asocierea îl va atinge. "E un termen la care ne-am angajat şi pe care îl vom respecta", a spus el. Dimitriu adaugă că lucrările la pistă vor începe "în zilele următoare" semnării contractului, programată pentru 11 august.

Actuala pistă a aeroportului a fost construită în anul 1968 şi are o lăţime de 30 de metri. Directorul aeroportului, David Ciceo, spune că acum capacitatea portantă a pistei - rezistenţa la greutatea navelor care aterizează şi decolează - nu este suficientă pentru aeronave mai mari şi nici pentru traficul estimate de aeroport pentru următorii ani.

Pista, în două etape

Conform studiului de fezabilitate pentru noua pistă de aterizare-decolare a aeroportului, aceasta va avea o lungime de 3.540 m şi o lăţime de 45 m, iar lucrările se vor realiza în două etape. Prima urmăreşte construcţia pistei de 2.100 m, iar a doua parte a pistei va fi realizată după devierea râului Someş, până la o lungime de 3.500 m. Conform aceluiaşi document, proiectul noii piste va include un sistem de balizaj performant, platforme de îmbarcare-debarcare şi căi de rulare.

 

Sursa: ziuadecj.ro